Casestudy,
mino danmark
“ung i albertslund”
Vi arbejdede sammen med Mino Danmark på en videoproduktion til eventet “Ung i Albertslund”. Et arrangement med fokus på unge stemmer, lokalt engagement og inspirerende oplægsholdere.
interesseorganisation
Hvem er mino?
Mino Danmark er en organisation, der arbejder for at styrke minoritetsetniske danskeres stemme og skabe mere repræsentation i samfundet. De driver en række ungefællesskaber og projekter, hvor unge kan mødes, dele erfaringer og være med til at præge debatten.
I Albertslund stod de bag arrangementet Ung i Albertslund, som satte fokus på ungdomsliv i kommunen. Her blev unge inviteret ind i et fællesskab med plads til dialog, oplevelser og perspektiver på, hvordan det er at være ung i Albertslund i dag.


Video af arrangementet
Vi producerede en stemningsfuld video, der både dokumenterede dagens oplæg og formidlede energien og formålet med eventet. Videoen blev et vigtigt redskab for Mino Danmark i deres videre arbejde med at engagere unge og skabe synlighed omkring initiativet.
Målet var at skabe indhold, der ikke bare opsummerede én dag, men som kunne leve videre og være med til at bane vejen for flere lignende events i fremtiden.
leverancer og output
Videoen blev vist på selve eventet som en del af præsentationen. Efterfølgende lavede vi en kortere udgave, som blev delt på sociale medier, så indholdet også kunne nå ud til dem, der ikke deltog.

Vil I også sikre, at jeres arrangement lever videre efter det er slut?
Med en professionel video får I ikke bare en dokumentation af oplevelsen, men et stærkt redskab til at engagere målgruppen, skabe synlighed og bane vejen for fremtidige initiativer.